Handelsbetingelser
Salgs og leveringsbetingelser
1. Vilkår
2. Dukumentation
3. Leveringstidspunkt og transport
4. Reklamation
5. Reparation
6. Returnering - fjernsalg/postordre
7. Retuenering - dørsalg (butik)
8. Retur B2B (Business to Business)
9. Pris og betaling
10. Personoplysninger
Vilkår
Nedenstående salgs- og leveringsbetingelser gælder for alle leverancer fra Atera.dk. Betingelserne gælder i det tilfælde, hvor der ikke er indgået andre skriftlige aftaler mellem køber og Atera.dk
Dokumentation
Hvis der findes produktbeskrivelser og brugervejledninger til varen, følger disse med leverancen fra Atera.dk. Ønsker du yderligere oplysninger eller rådgivning fra Atera.dk side, er denne af vejledende art. Atera.dk står inde for, at varerne opfylder kravene til CE-mærkning. DK manualer til produkterne kan ikke forventes. Vi kan bruge andre billeder på websiden for at vise produktet , det kan f.eks være cykelholder når vi bruger adapter til den 3 eller 4 cykel. Tagbokse hvor der også vises tagbøjler osv. Er man i tvivl, kan producendens hjemmeside altid benyttes.
Leveringstid punkt og transport
Levering af varer fra Atera.dk anses for sket, når kunden har fået varen udleveret.
Alle bestillinger sendes med Fragtmand, GLS eller Post Danmark, hvis ikke andet er aftalt særskilt mellem køber og Atera.dk. Levering til købers adresse i Danmark, vil normalt ske 2-3 dage efter bestilling. Oplyst leveringstidspunkt er vejledende, men går der længere tid, vil vi bestræbe os på at sende en mail om den forlængede leveringstid. Du ville kunne se status for levering ud for den enkelte vare. Disse er dog kun vejledende og kan afvige. Ring evt. +45 27512681 for nærmer status.
Varer, som er registeret med leveringstid på 1-3 dage men ikke findes på vores eget lager, skal betragtes som værende på lager hos vores leverandør. Leveringstiden kan dog ikke altid overholdes fra vores leverandør. Varen kan være en ny version, som ikke er frigivet til salg endnu eller er svær at skaffe.
Hvis du er i tvivl om, hvor hurtigt vi kan fremskaffe en vare, som er registeret som ″ikke på lager″, skal du blot sende os en mail på mail@atera.dk. Vi vil forsøge at finde en mere nøjagtig leveringstid, så du ikke handler forgæves.
Reklamation
Der er som standard 2 års reklamationsret på alle produkter. Såfremt der er mere end 2 år, er dette fabriksgaranti, som er stillet af producenten på dennes betingelser.
Efter dialog med køber behandles alle reklamationer efter følgende muligheder: Reparation, ombytning, forholdsmæssig afslag i prisen eller ophævelse af handlen.
Det anbefales, at køber straks ved leverancens modtagelse kontrollerer denne og herunder undersøger, om varens kvalitet og mængde svarer til det aftalte. Er en vare mangelfuld, påhviler det køber at kontakte Atera.dk skriftligt herom inden for rimelig tid. Reklamationer der foretages indenfor to måneder, anses altid som rettidige.
Såfremt leverancen ikke kvalitets- eller mængdemæssigt svarer til det aftalte, har Atera.dk ret til at om- og/eller efterlevere.
Såfremt køber har opdaget eller burde have opdaget manglen og ikke reklamerer som anført, kan køber ikke senere gøre manglen gældende.
Forandringer eller indgreb i det købte uden Atera.dk skriftlige samtykke fritager Atera.dk for enhver forpligtelse.
Såfremt Atera.dk anmoder derom, skal køber umiddelbart efter reklamationen, returnere den angiveligt mangelfulde vare til Atera.dk i forsvarlig emballage.
Atera.dk forbeholder sig retten til at teste varer, som påstås at være defekte. Hvis Atera.dk ikke finder fejl ved varen efter test, må det påregnes, at varen sendes retur med regning for udført arbejde (Kr. 300,- ex. moms). Varen vil i så fald blive sendt retur på kundens regning. Nægtes modtagelse af varen eller afhentes varen ikke på Posthuse hos GLS eller fragtmandshallen, påhviler det køber, på dennes regning, at afhente varen på Atera.dk adresse.
Efter 3 måneders henlæggefrist overgår varen til Atera.dk, som herefter vil sælge varen til nedsat pris.
Klageadgang
Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til mail@atera.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til relevante nævn på området, såfremt betingelserne herfor er opfyldt.
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning, Carl Jacobsens Vej 35, 2500 Valby, via www.forbrug.dk. Du kan også anvende EU-kommissionens online klageportal, hvilket dog hovedsageligt vil være relevant, hvis du er forbruger med bopæl uden for Danmark. Du finder klageportalen her: https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/?event=main.home.show
Reparation
Såfremt en vare er returneret til reparation, og Atera.dk tekniske afdeling konkludere at varen er defekt, vil denne normalt blive ombyttet, uden at varen sendes til en af Atera.dk leverandører.
Atera.dk bestræber sig på at reparere/ombytte defekte produkter indenfor 5-8 hverdage. Dette afhænger dog af, at Atera.dk har mulighed for at få varen ombyttet hos leverandøren, samt at det er normal lagervarer.
Atera.dk kan til enhver tid vælge at sende varen til reparation hos en af de pågældende leverandører. Reparation kan dog i nogle tilfælde tage længere tid. Såfremt reparation eller ombytning ikke er mulig, vil det i konkrete tilfælde være mulighed for et afslag i prisen eller helt at ophæve handlen.
Handelsbetingelser og Vilkår for atera.dk
Generelle oplysninger om virksomheden:
Virksomhedens juridiske navn: Stamp Ejendomme ApS
Virksomhedens kaldenavn: Atera.dk
Selskabsform: ApS 100 % ejet af: Kirsten Stamp
CVR-nummer: 31273420
Antal ansatte omregnet til fuldtidsansatte: 2
Adresse: Ballerup Byvej 314 Dk-2750 Ballerup
Telefonnummer: +45 27512681
Officiel e-mail adresse: mail@atera.dk
Officiel web-adresse: www.atera.dk
Returnering fjernsalg/postordre
Hvis du fortryder dit køb (fortrydelsesret)
Du har 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.
Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag du;
a) har modtaget din vare
b) får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, og som leveres enkeltvis
c) får det sidste parti, eller den sidste del i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om levering af en vare, der består af flere partier eller dele
Du skal inden 14 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb:
Meddelelsen skal gives på mail: mail@atera.dk
I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret.
Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette.
Modtager vi pakker retur der ikke er afhentet hos GLS - fragtmandshal eller posthus eller ligende, skal vi betale for retur transport og derfor sidestiller vi det med fortrudt køb og du modtager pengene tilbage for varen men ikke fragten, da du som kunde skal afholde udgiften til returnering.
Returnering
Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med tilbagelevering af varen.
Ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket forsvarligt ind og i uåbnet orginal emballage . Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering.
Visse varer kan i kraft af deres art ikke returneres med normal post. Dette gælder bla. for tagbokse, bagagebokse og cykelholder.
Udgifterne for returnering forventes højst at beløbe sig til ca. 500 -1200,-DKK.
Modtager vi pakker retur der ikke er afhentet hos GLS - fragtmandshal eller posthus eller ligende, skal vi betale for retur transport og derfor sidestiller vi det med fortrudt køb og du modtager pengene tilbage for varen men ikke fragten, da du som kunde skal afholde udgiften til returnering.
Varer undtaget fortrydelsesretten
Følgende varetyper er undtaget fortrydelsesretten:
Levering af varer, som er fremstillet efter forbrugerens specifikationer eller har fået tydeligt personligt præg.
Levering af varer, som må antages at blive forringet eller forældet hurtigt.
Levering af forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige åikke er egnet til at blive returneret, og hvor forseglingen er blevet brudt efter leveringen.
Levering af varer, som på grund af deres art bliver uløseligt blandet sammen med andre varer ved leveringen.
Aftaler om specifikke hastende reparations- eller vedligeholdelsesarbejder hos forbrugeren, som denne på forhånd udtrykkeligt har anmodet om.
Snekæder da de kun skal bruges op til en uge. og er en bestillingsvare til netop din dæk størrelse.
Varens stand, når du sender den retur
Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik.
Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du, ved fortrydelse af købet, kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.
For at modtage hele købsbeløbet retur på produktet excl. leverings omkostninger der selv afholdes af kunden må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik. Du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug.
Varen skal leveres tilbage i original emballage. EMBALAGEN MÅ IKKE VÆRE BESKADIGET NÅR VI MODTAGER VARER RETUR OG DER MÅ KUN BRUGES KLAR TAPE. MODTAGER VI EMBALAGE DER ER BESKADIGET VIL VARENS PRIS BLIVE FORRINGET OG SÅ VIL VI IKKE KUNNE KREDITTERE DET FULDE BELØB.
Tilbagebetaling af købsbeløbet
Hvis du fortryder dit køb, får du naturligvis det beløb du har indbetalt til os excl. leverings omkostninger tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.
Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig undtaget leveringsomkostninger som du selv skal betale, uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.
Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, medmindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.
Hvis du fortryder købet, skal varen sendes til:
Atera.dk
Ballerup Byvej 314
2750 Ballerup
Vi skal dog have at vide hvornår varen er sendt og hvornår den ankommer hos os.
Du kan også fortryde købet ved at give tydelig meddelelse og aflevere den personligt på
ovenstående adresse.
Returnering af varer fra dørsalg/butik
Ved køb som foretages i Atera.dk fysiske butik på Ballerup byvej 314, er der som udgangspunkt INGEN kontant returret. Skulle købet alligevel fortrydes indenfor 8 dage, udsteder vi gerne en tilgodeseddel eller tilbyder ombytning til et andet produkt, med mindre andet er aftalt.
Varen skal tilbageleveres i original og ubrudt emballage, og varen skal efterfølgende kunne sælges som ny.
Varer der ønskes returneret inden 8 dage, men som ikke umiddelbart kan sælges som ny, kan ikke krediteres til det på købstidspunktet fakturerede beløb men kan skønnes af Atera.dk ud fra en mulig salgsværdi.
Der er ingen returret på speciel fremskaffede varer.
Returnering B2B (Business To Business)
Der er ingen returret medmindre andet er skriftligt aftalt
Pris og betaling
Atera.dk tager forbehold for tastefejl, indlæsningsfejl osv. der har indflydelse på priserne.
På Atera.dk kan du bestille dine varer online og betale via:
Kontant ved afhentning
Dankort
MasterCard
MasterCard Debet
Visa
Visa Elektron
NB: Ved Brug af firma kreditkort pålægges et gebyr fra epay/nets på mellem 2-3% af faktura beløbet som ikke fremgår på fakturaen, men vil fremgå af afregningen på kontoudtog fra banken.
Alle kontrakter indgås på dansk, hvis ikke andet er nævnt.
Alle priser på Atera.dk er inkl. moms.
Alle fragtpriser og gebyr på Atera.dk er inkl. moms.
OBS: Vi tager forbehold for tastefejl, indlæsningsfejl med mere som gør at prisen kan blive forkert.
Person oplysninger
Dataansvarlig: Atera.dk
Hvilke oplysninger bliver indsamlet?
Når du som kunde foretager en bestilling i vores webshop, bliver de indtastede oplysninger gemt i vores system. De indsamlede oplysninger gemmes i 5 år, idet bogføringsloven stiller krav om opbevaring af regnskabsmateriale i 5 år. Som registreret har du altid mulighed for indsigt, og du kan gøre indsigelse mod en registrering i henhold til reglerne i Persondataloven. Det er ikke muligt at tilgå faktura efterfølgende via vores website. Hvis du ønsker at få tilsendt et nyt eksemplar af faktura pr. e-mail så send venligst en e-mail til mail@atera.dk
Om personlige oplysninger krypteres og i så fald hvordan
Der anvendes ikke logstatistik.
Personlige oplysninger gemmes med adgangskode og lagres i en database.
Personlige oplysninger omfatter udelukkende navn, adresse, tlf. og e-mail
Personlige oplysninger transmitteres krypteret til virksomheden
Hvad bliver dine data brugt til?
Dine oplysninger ligger i vores system for, at vi kan tilsende dig dine varer.
Atera.dk videregiver ikke registrerede oplysninger.
Om brugeren kan rette/slette i sine oplysninger?
Det er kun muligt ved oprettelse af en ny ordre.
Hvem har adgang til disse data?
Det er kun medarbejdere i salg hos Atera.dk, som har adgang til dine data.
Brug af cookies
Atera.dk webshop anvender kun session cookies. Dvs. så snart browseren lukkes bliver de automatisk slettet.
Sletning af cookies
Cookies kan slettes ved at starte Internet Explorer og derefter gå ind under menupunktet Funktioner. Her vælges Internetindstillinger og derefter ”Slet cookies”. På denne måde slettes alle cookies fra maskinen.